Islam Itu Indah

Islam Itu Indah

Monday, December 8, 2014

PRK yang ahhh lantak la.

Ini kali kedua aku melihat pilihanraya kampus di Universiti....ok. Tidak seperti tahun yang lepas...aku mengambil bahagian dalam PRK yang diadakan....alaa dulu tu aku termakan pujukan2 "konon" senior yang dah tahu selok belok PRK...parti  ni bagus...dan parti ni bagus....dan bila aku pun percaya dengan semua kata-kata dari stu parti ni...aku pun sma la anti parti lawan tu....ok...semangat aku memang berkobar-kobar untik parti tu....aku sanggup balik lewat malam semata-mata nak kempen sana sini parti ni yang bagus..parti tu tak bagus...walhal aku ni BIAS...aku hanya memerhati 1 sudut je parti pihak lawan tu.....konon parti tu tak Islam...parti ni Islam...apa hak kita nak ukur parti tu comfirm masuk syurga atau neraka???? aku betul2 xpaham la dengan parti2 yang memburuk-burukkan dan fitnah memfitnah antara satu sama lain.....

Tahun ni berbeza sikit dengan tahun sebelumnnya....aku langsung tak ambil peduli pasal PRK ni......kawan-kawan aku asyik la sembang pasal politik2 ni...aduhhhhhh!! sori ok...aku da tak minat la nak amik tahu pasal PRK ni.....lantak la apa nak jadi...aku da cakap..aku taknak turun mengundi...dan ya mmg btul aku tak turun mengundi pun..ehehehehhe....aku saja je buat kawan aku panas hati...aku hantar "whatsapp" kat dia gtau yang aku tak turun mengundi...hahahahahahaa....aku malas tgok hipokrit parti masing-masing....nak dekat PRK baru la sibuk nak cat bus stop la...nak pasnag itu la..nak bagi itu ini la....ahahaha..ok jugak, korg bagi..aku amik...tapi aku tak turun pun undi..ahahaha.. aku ingat Prof.Dr.Muhaya cakap yang turun mengundi tu wajib sebab apa?? sebab kalo kita xturun mengundi kita akan membiarkan orang yang xlayak jadi pemimpin tu jadi pemimpin...tapi ahhhhh lantak la.........aku xnk megundi!! hahahaha.

No comments:

Post a Comment