Islam Itu Indah

Islam Itu Indah

Friday, March 11, 2011

~ AQ GILA??K0 GILA???SAPA GILA??


Kenapa perlu mencacinya gila??? kenapa marahkan aQ bila aQ membelanya??? Bg aQ...k0 yg gila kerana xpndai menilai. Dia gila kerana sikap orang yg gila seperti kau!!... Bukan kehendaknya hendak menjadi gila tetapi masyarakat yang gila kerana menuduhnya gila. Siapa dia untuk membela diri sedangkan madahnya disekat? Sedangkan jiwanya diseksa? Oh! Hidup di kalangan masyarakat yang gila menjadi orang yang tak gila menjadi gila. Jadi, siapa yang gila ? Siapa yang harus dipersoalkan atas? Aku gila? atau kau yang gila? Dan sebenarnya siapa yang gila untuk menuduh orang itu gila?
WEKKKKK......

Setiap kejadiaan perlu penjelasan. Bukan tuduh sebarangan. Andai menuduh tanpa bukti. Itu sah fitnah! Lagi gila daripada orang yang gila. Siasatan perlu telus. Mesti siasat dengan hati. Masyarakat perlu berubah. Andai seorang saja yang baik dan semuanya gila. Tidak mustahil yang tidak gila menjadi gila.  Mahu berjuang? Tetapi tiada sokongan. Sudah pasti tersungkur sebelum 'menghulur pedang'. 

Kalau mahu berjuang, bukan berseorang. Perlukan kerjasama. Namun andai berjuang dengan masyarakat yang gila bagaimanakah perjuangan itu dapat dimenangi? Sedangkan jiwa dan jasad tidak bersatu?????

Yeah! Kerjsama. Itu yang paling penting. Bukannya menentang. Bukannya cepat mengalah. Bukannya membiarkan yang tersungkur itu berseorangan. Masyarakat itu perlu ubah pendirian bahawa tidak mustahil benda yang mustahil menjadi kenyatan. Itu realiti! Hendak atau tidak sahaja jawapannya.....BG AQ...K0 YG GILA...BKN DIA...BKN AQ....ITS OVER!!!.....

padan muka...kn da kena.....wakakakakakka.....!!!...


nie la dirimu yg sebenar ...=P


No comments:

Post a Comment